°°°° افغانستان قلب جهان °°°°

جمهوری اسلامی افغانستان

°°°° افغانستان قلب جهان °°°°

جمهوری اسلامی افغانستان

تقدیم به عزیز تازه از پیش من رفته پدر بزرگم

  

تقدیم به عزیز تازه از پیش من رفته پدر بزرگم 

 

 

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِیمِ‌ (0)

به نام خداوند رحمتگر مهربان‏

﴿المدثر، 0

یَا أَیُّهَا الْمُدَّثِّرُ (1)

اى کشیده رداىِ شب بر سر ،

﴿المدثر، 1

قُمْ فَأَنْذِرْ (2)

برخیز و بترسان .

﴿المدثر، 2

وَ رَبَّکَ فَکَبِّرْ (3)

و پروردگار خود را بزرگ دار .

﴿المدثر، 3

وَ ثِیَابَکَ فَطَهِّرْ (4)

و لباس خویشتن را پاک کن .

﴿المدثر، 4

وَ الرُّجْزَ فَاهْجُرْ (5)

و از پلیدى دور شو .

﴿المدثر، 5

وَ لاَ تَمْنُنْ تَسْتَکْثِرُ (6)

و منّت مگذار و فزونى مَطَلب .

﴿المدثر، 6

وَ لِرَبِّکَ فَاصْبِرْ (7)

و براى پروردگارت شکیبایى کن .

﴿المدثر، 7

فَإِذَا نُقِرَ فِی النَّاقُورِ (8)

پس چون در صور دمیده شود ،

﴿المدثر، 8

فَذٰلِکَ یَوْمَئِذٍ یَوْمٌ عَسِیرٌ (9)

آن روز [ چه ] روز ناگوارى است !

﴿المدثر، 9

عَلَى الْکَافِرِینَ غَیْرُ یَسِیرٍ (10)

بر کافران آسان نیست .

﴿المدثر، 10

ذَرْنِی وَ مَنْ خَلَقْتُ وَحِیداً (11)

مرا با آنکه [ او را ] تنها آفریدم واگذار .

﴿المدثر، 11

وَ جَعَلْتُ لَهُ مَالاً مَمْدُوداً (12)

و دارایى بسیار به او بخشیدم ،

﴿المدثر، 12

وَ بَنِینَ شُهُوداً (13)

و پسرانى آماده [ به خدمت ، دادم ] ،

﴿المدثر، 13

وَ مَهَّدْتُ لَهُ تَمْهِیداً (14)

و برایش [ عیش خوش ] آماده کردم .

﴿المدثر، 14

ثُمَّ یَطْمَعُ أَنْ أَزِیدَ (15)

باز [ هم ] طمع دارد که بیفزایم .

﴿المدثر، 15

کَلاَّ إِنَّهُ کَانَ لِآیَاتِنَا عَنِیداً (16)

ولى نه ، زیرا او دشمنِ آیات ما بود .

﴿المدثر، 16

سَأُرْهِقُهُ صَعُوداً (17)

به زودى او را به بالا رفتن از گردنه [ عذاب ] وادار مى‏کنم .

﴿المدثر، 17

 

نظرات 2 + ارسال نظر
فاطمه ناشنوا چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:20 ب.ظ http://nashenavayan1.blogfa.com/

خدا رحمتش کنه

ممنون خدا رحمت کنه رفتگان شما رو

فاطمه ناشنوا چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:23 ب.ظ http://nashenavayan1.blogfa.com/

ببخشید سلام
خسته نباشید راستش تو وبلاگ من تو لینک هام یک لینک دارم ؛من یک افغانی ام؛ توجهم را جلب کرد اگر بهش سرزدی یه منم بگو
ببخشید که میپرسم اگر ناراحت شدید ببخشید و اگر دوست نداشتید جواب ندید
واقعا شما افغانی هستید؟
الان کجا زندگی میکنید؟

من رضا کشورم افغانستان
ساکن ایران .شیراز زندگی میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد