کوپا ایتالیا/ رم با پیروزی شیرین به فینال نزدیک شد

تیم فوتبال رم با برتری مقابل ناپولی در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی رقابتهای جام حذفی ایتالیا یک قدم به فینال این رقابتها نزدیک شد.

کوپا ایتالیا/ رم با پیروزی شیرین به فینال نزدیک شد

تیم فوتبال رم در دور رفت مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا در حضور بیش از ۴۰ هزار تماشاگر ورزشگاه المپیکو با نتیجه ۳ بر ۲ میهمان خود ناپولی را از پیش رو برداشت.
در این دیدار رم ابتدا با گل های ژروینیو (۱۳) و کوین استرومن (۳۲) از ناپولی پیش افتاد و نیمه اول با حساب ۲ بر صفر به سود رم به پایان رسید. 
اما در آغاز نیمه دوم و در دقیقه ۴۷ گونزالو ایگواین اختلاف را برای ناپولی به حداقل رساند. دریس مرتنز بازیکن ناپولی در دقیقه ۷۰ نتیجه را به تساوی کشاند اما این پایان کار نبود و ژروینیو بار دیگر در دقیقه ۸۸ برای رم گل زد تا این تیم در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسد.
در دیگر دیدار دور رفت مرحله نیمه نهایی کوپا ایتالیا اودینزه سه شنبه شب در خانه خود با نتیجه ۲ بر یک فیورنتینا را شکست داد.

دیدارهای برگشت این مرحله سه شنبه و چهارشنبه هفته بعد برگزار خواهد شد.

معین ارشد وزارت امور داخله از دست آوردهای اخیر تیم ملی فوتبال ستایش به عمل آورد

معین وزارت داخله از دست آوردهای اخیر تیم ملی فوتبال ستایش کرد

معین ارشد امنیتی وزارت داخله روز چهارشنبه از دست آورد های اخیر تیم ملی فوتبال افغانستان و تقرر کرام الدین کریم در پست ریاست تربیت بدنی، سپورت و کمیته ملی المپیک با تفویض مدال افتخاری پولیس ستایش کرد.

در این محفل که در دفتر مقام ریاست تربیت بدنی، سپورت و کمیته ملی المپیک برگزار شده بود دگر جنرال محمد ایوب سالنگی، معین ارشد امنیتی وزارت داخله و روسای تمام فدراسیون های ورزشی نیز حضور داشتند. 

در پایان افزون بر تفویض مدال افتخاری پولیس به دگر جنرال کرام الدین کریم، رئیس تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک روی همکاری های متقابل از جمله، تامین امنیت هر چه بیشتر مکان های ورزشی و ورزشکاران و همچنان بلندبردن ظرفیت ورزشی در نهاد های پولیس توافق کردند.

هندبال جام ملتهای آسیا/ بحرین به فینال راه یافت

تیم ملی هندبال بحرین با برتری مقابل امارات عربی متحده به دیدار نهایی شانزدهمین دوره مسابقه های هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان صعود کرد تا تیم امارات حریف ایران در دیدار رده بندی شود.

هندبال جام ملتهای آسیا/ بحرین به فینال راه یافت

این دیدار شب گذشته (سه شنبه) در سالن مملو از تماشاگر خلیفه شهر منانه پایتخت کشور بحرین برگزار شد و میزبان رقابت ها موفق شد با برتری ۲۷ بر ۲۰ مقابل امارات عربی متحده فینالیست شود.
در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی که پیش از این بازی برگزار شده بود، تیم قطر با نتیجه ۲۳ بر ۲۲ از سد ایران گذشت. 

به این ترتیب و طبق اعلام سایت رسمی مسابقات، تیم های ایران و امارات عربی متحده ساعت ۶:۳۰ دقیقه عصر روز پنجشنه (امروز) به وقت کابل در دیدار رده بندی به مصاف یکدیگر می روند و پس از آن بحرین و قطر در ساعت ۸:۳۰ دقیقه شب برای تعیین قهرمان هندبال آسیا دیدار می کنند.
شانزدهمین دوره مسابقه های هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان از ۵ تا ۱۷ دلو با شرکت ۱۲ تیم در شهر منامه پایتخت کشور بحرین جریان دارد.
در گروه نخست این رقابت ها، تیم های ایران، ازبکستان، کوریای جنوبی، چین، عربستان سعودی و بحرین و در گروه دوم نیز تیم های عمان، امارات عربی متحده، کویت، عراق، جاپان و قطر حضور داشتند.
سه تیم برتر این رقابت ها به مسابقات هندبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ در قطر صعود می کنند.

با توجه به اینکه تیم قطر توانسته است به مرحله نیمه نهایی صعود کند، به دلیل میزبانی مسابقه های جهانی، سه تیم دیگری که به مرحله نیمه نهایی صعود کرده اند نیز به مسابقه های قهرمانی مردان جهان راه یافته اند.

پایان رقابت های فوتبال در کابل

مسابقات فوتبال گروه های "ب" شهر کابل دیروز با پیروزی تیم های فوتبال جوانان پنجشیر و حبیبیانا آغاز شد.

ادامه رقابت های فوتبال در کابل

مسابقات لیگ فوتبال "ب" شهر کابل که ۱۵ روز پیش با اشتراک ۲۹ تیم در ورزشگاه غازی کابل آغاز شده بود روز قبل با پیروزی دو بر یک جوانان پنجشیر کلپ مقابل تیم شمشاد همراه شد.
در دیگر دیدار دیروز تیم حبیبیانا در مقابل تیم مخابرات به پیروزی چهار بر صفر دست یافت.
رامین صامک؛ مسئول مطبوعاتی کمیته ملی المپیک به خبرگزاری آوا گفت که در دیدارهای امروز تیم پامیر به مصاف تیم یاران صدیق به میدان رفت که در نهایت تیم پامیر یک بر صفر تیم یاران صدیق را شکست داد.

در پایان این مسابقات دو تیم برتر به گروه های الف فوتبال شهر کابل صعود می کنند و دو تیم دیگر به دسته "سی" این مسابقات سقوط خواهند کرد.

پیروزی تیم های بارسلونا و رئال مادرید در جام حذفی اسپانیا

دور رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) با پیروزی تیم های رئال مادرید و بارسلونا به پایان رسید.

رئال مادرید در حالی به این پیروزی قاطعانه دست پیدا کرد که در چندین دیدار گذشته خود مقابل این تیم شکست خورده بود.

رئال مادرید در حالی به این پیروزی قاطعانه دست پیدا کرد که در چندین دیدار گذشته خود مقابل این تیم شکست خورده بود.

در دیدار رفت کوپا دل ری، شب گذشته تیم فوتبال رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان اتلتیکو مادرید بود و توانست این تیم را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد.
رئال مادرید در حالی به این پیروزی قاطعانه دست پیدا کرد که در چندین دیدار گذشته خود مقابل این تیم شکست خورده بود.
با این پیروزی رئال مادرید انتقام شکست تلخ فاینل جام حذفی سال گذشته را از رقیب دیرینه اش، اتلتیکومادرید به سختی گرفت.
در این دیدار پر برخورد و جنجالی، دو بازیکن اتلتیکو مادرید اینسوا و میراندا در دقیقه ۱۷ و ۷۳ گل خودی زدند و خسه در دقیقه ۵۷ تک گل رئال را به ثمر رساند.

در نهایت تیم رئال مادرید توانست اتلتیکو مادرید را سه بر صفر در دور رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا شکست دهد.

پیروزی بارسلونا مقابل رئال سوسیه داد:

در دیگر بازی از مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری، بارسلونا در ورزشگاه خانگی خود (نیوکمپ) توانست رئال سوسیه داد را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد.
در این دیدار تیم سوسیه داد دقایق زیادی را ده نفره بازی کرد و بارسلونا از این فرصت استفاده کرد و این تیم را با دو گل مغلوب کرد.
گل اول آبی و اناری ها را بوسکتس به ثمر رساند و در دقیقه ۶۰ با اشتباه دروازه بان و مدافع سوسیه داد، بارسلونا به گل دوم دست یافت تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد.
با این ترتیب اگر بارسلونا و رئال مارید در دیدار برگشت موفق به حذف حریفان خود شوند به زودی یک الکلاسیکو در فینال کوپا دل ری اسپانیا برگزار خواهد شد.
دیدار برگشت این دو مسابقه سه شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

تقدیر کمیته ملی المپیک از ورزشکاران مدال آور

ورزشکاران قهرمان رشته های شطرنج، ورزش های رزمی، کورش، طبما و وزنه برداری، امروز سه شنبه از سوی رییس کمیته ملی المپیک، اعضای رهبری اداره ورزش و مسئولان فدراسیون های مربوطه مورد تقدیر قرار گرفتند.

تقدیر کمیته ملی المپیک از ورزشکاران مدال آور

در این محفل وزیران تحصیلات عالی، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، تعدادی از وکلای پارلمان، معین وزارت اطلاعات و فرهنگ و مسئول شرکت هوایی افق شرق با جمعی از ورزشکاران ذکور و اناث رشته های مختلف و تعداد از روسای فدراسیون های ورزشی حضور داشتند که ورزشکاران مدال آور با اهدای جوایزی از سوی رییس و هیئت رهبری کمیته ملی المپیک و مهمانان مورد ستایش قرار گرفتند. 
در این محفل، ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی (ورزش های رزمی، کورش، طبما، شطرنج و وزنه برداری) که در دو ماه اخیر از مسابقات خارجی به کشور افتخار آورده اند با اهدای جوایزی مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.
کرام الدین کریم؛ رییس کمیته ملی المپیک کشور دستاوردهای رشته های مختلف ورزشی به ویژه دستاوردهای کریکت و فوتبال را به مردم ورزش دوست افغانستان تبریک گفت.
وی افزود که ورزش کشور در ۱۰ سال اخیر پیشرفت های قابل ملاحظه ای نموده و از آمادگی ورزشکاران رشته های مختلف به خاطر اشتراک در چهار رویداد المپیک آسیایی که در اواخر سال ۲۰۱۴ در یکی از کشورهای آسیایی برگزار می گردد یاد کرده و بر انگیزه های بیشتر ورزشکاران برای قهرمانی تاکید کرد.
گفتنی است که طی سخنرانی هایی که وزیران تحصیلات عالی، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، معین اطلاعات و فرهنگ و شریف کامه وال؛ وکیل پارلمان داشتند، ورزشکاران را سفیران صلح خطاب کردند و دستاوردهای شان را به رییس المپیک، فامیل های ورزشکاران و همه مردم کشور تبریک گفتند. 

آنها نیز از توجه و کارکردهای اداره ورزش در زمینه رشد و توسعه ورزش افغانستان به نیکی یاد نموده، جایگاه ورزش کشور را در چند سال اخیر ویژه تعریف کردند و حمایت خود را از ورزش کشور اعلان نمودند.

صعود دو پله ای تیم ملی فوتبال افغانستان در رده بندی تازه فیفا

تیم ملی فوتبال مردان افغانستان با دو پله صعود از رتبه یک صد و چهلم به جایگاه یک صد و سی و هشتم صعود کرد.

تیم ملی فوتبال افغانستان با ۱۸۷ امتیاز در جای صد و سی وهشتم این رده بندی قرار دارد، شیران خراسان در بین تیم های جنوب آسیا در جایگاه اول قرار دارد.

تیم ملی فوتبال افغانستان با ۱۸۷ امتیاز در جای صد و سی وهشتم این رده بندی قرار دارد، شیران افغانستان در بین تیم های جنوب آسیا در جایگاه اول قرار دارد.

در این رده بندی که روز ‍‍‍پنجشنبه گذشته اعلام شده تیم های اسپانیا با ۱۵۰۷ امتیاز در صدر قرار دارد، بعد از ماتادور ها تیم ملی آلمان با ۱۳۱۸ امتیاز در جای دوم است و تیم ارجنتاین با ۱۲۵۱ امتیاز سوم است.
تیم ملی فوتبال افغانستان با ۱۸۷ امتیاز در جای صد و سی وهشتم این رده بندی قرار دارد، شیران افغانستان در بین تیم های جنوب آسیا در جایگاه اول قرار دارد.
فوتبال افغانستان در سال گذشته رشد بی سابقه ای داشته و توانسته توجه جهانیان را به خود جلب کندږ
این تیم همچنان در سال گذشته میلادی بیشترین کمک را از سوی فیفا دریافت کرده است.

چندی پیش نیز در مراسم سالانه جوایز فیفا، جایزه بازی جوانمردانه به فدراسیون فوتبا افغانستان رسید.
این برای اولین بار در تاریخ نود ساله فوتبال افغانستان است که این کشور یکی از جایزه های معتبر فیفا (بازی جوانمردانه) را به دست آورده است.

اعمار استدیوم ورزشی شهر پلخمری

مسؤولان شاروالی پلخمری از پایان کار اعمار استدیوم ورزشی این شهر با هزینه یک صد و سی هزار دالر خبر دادند.

اعمار استدیوم ورزشی شهر پلخمری

 عبدالله حارث؛ شاروال شهر پلخمری گفت که این استیوم به ارزش یکصد و سی هزار دالر از سوی موسسه‎ی"یو اس ای آی دی" امریکا تمویل و به کمک تخنیکی برنامه حمایت از شاروالی های شمال کشور یا رمپپ نارد اعمار شده است.
به گفته‏ وی، این استدیوم به وسعت هشت جریب زمین ساخته شده و دارای یک میدان فوتبال، یک میدان والیبال و یک میدان بسکت بال می باشد.
همچنین در اطراف این استدیوم، میدان دَوِش نیز ساخته شده است.
درهمین حال محمدعثمان شیرزی، معاون ورزشی ولایت بغلان از ریاست شاروالی خواست در ایجاد فضای سبز این استدیوم همکاری کند.

گفتنی است، این استیوم ورزشی گنجایش چهار هزار تماشاگر را دارا می باشد و در مدت ۵ ماه از سوی شرکت ساختمانی ویگل گروپ به پایه اکمال رسیده است.

افغانستان نامزد دریافت جایزه جوانمردانه فیفا در سال 2013 شد

فدراسیون فوتبال افغانستان گزارش داده است که فدراسیون فوتبال جهان یا فیفا فدراسیون فوتبال افغانستان را نامزد فوتبال جوانمردانه سال 2013 ساخته است.

فدراسیونی که این جایزه را از آن خود می سازد، روز سیزدهم جنوری در مراسم اعلان بهترین بازیکن سال که توپ طلا را نیز از آن خود می سازد، شناخته خواهد شد. در این جشنواره که هر ساله و با حضور 209 کشور عضو فیفا در شهر زوریخ کشور سویس برگزار می شود، مقامات فدراسیون فوتبال نیز حضور دارند.
از افغانستان، کرام الدین کریم رییس فدراسیون فوتبال به همراه سید علی رضا آقازاده سکرتر جنرال فدراسیون فوتبال کشور حضور خواهند داشت.

در این جشنواره به غیر از جایزه فوتبال جوانمردانه بهترین های سال فوتبال جهان انتخاب خواهند شد. 

در سال 2012، ازبکستان موفق به کسب جایزه فوتبال جوانمردانه سال شد. 

این اولین بار است که فدراسیون فوتبال افغانستان برای دریافت چنین جایزه ای نامزد می شود. نکته جالب این است که افغانستان در میان نامزدان کسب جایزه کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2013 جایی نداشته است. 

امارات از ورود بازیکنی اسراییلی ممانعت کرد

امارات از ورود بازیکن رژیم صهیونیستی یک تیم فوتبال هالند به این کشور ممانعت کرد.

امارات از ورود بازیکنی اسراییلی ممانعت کرد

به نقل از اسوشیتدپرس، تیم فوتبال ویتس آرنهم هالند به همین دلیل بدون بازیکن اسرائیلی خود، برای برپایی یک اردوی تدارکاتی در ابوظبی وارد امارات شده است.
سخنگوی این باشگاه که در لیگ هالند در جایگاه دوم  جدول رده بندی قرار دارد، در این باره گفت: یک روز قبل از پرواز به سمت ابوظبی متوجه شدیم که مدافع تیم حق ورود به امارات را ندارد.
امارات هم همانند بیشتر کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد و با این رژیم مناسبات سیاسی ندارد.

تیم فوتبال ویتس آرنهم در اردوی خود در ابوظبی قرار است چند مسابقه تدارکاتی مقابل تیم های وولفسبورگ و هامبورگ آلمان برگزار کند.

منصور فقیریار بهترین ورزشکار سال 2013 شمال آلمان شد

منصور فقیریار، دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان به عنوان بهترین ورزشکار سال ۲۰۱۳ شمال آلمان انتخاب شد.

منصور فقیریار، دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان به عنوان بهترین ورزشکار سال ۲۰۱۳ شمال آلمان انتخاب شد

سایت آلمانی (ان دی آر) در یک نظر سنجی که چندی پیش انجام داده بود، چندین ورزشکار که در شمال آلمان زندگی می کنند و در سال گذشته میلادی افتخارات خوبی کسب کردند را به عنوان نامزد های بهترین ورزشکار اعلام کرد.
در این میان منصور فقیریار، دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان بخاطر نمایش خیره کننده ای که در دروازه تیم ملی افغانستان و تیم باشگاهی الدنبورگ داشت برای دریافت این عنوان کاندید شد.
پس از پایان رای گیری این بازیکن توانست با دست آوردن بیش از پانزده هزار رای به عنوان بهترین ورزشکار سال شمال آلمان انتخاب شود.
بعد از او مکس کروز، بازیکن تیم مونشن گلادباخ و تیم ملی آلمان با سه هزار و هشتصد رای دوم شد و مکسی میلیانو آرنولد ستاره های بوندسلیگای یک آلمان با یک هزار و دو صد رای در جایگاه سوم ایستاد.
فقیریار بیست و هشت ساله فعلا برای تیم الدنبورگ که در بوندسلیگای چهار حضور دارد سنگربانی می کند و با نمایش قابل قبولی که داشته توانسته تیم خود را به رده دوم جدول رده بندی این لیگ برساند.
او در رقابت های قهرمانی جنوب آسیا خوش درخشید و توانست تیم ملی افغانستان را به قهرمانی در این رقابت ها برساند.
در پایان رقابت های جنوب آسیا فقیریار به عنوان بهترین دروازه بان و بهترین بازیکن مسابقات نیز انتخاب شد.
چندی پیش سایت انگلیسی (ای، اس، پی، ان) نیز ده بازیکن برتر آسیایی را در سال گذشته به معرفی گرفت که در این میان فقیریار مقام دوم را در سطح آسیا از آن خود کرد.

انتقاد شدید سپ بلاتر از مراحل آماده سازی جام جهانی فوتبال برزیل

سپ بلاتر در گفتگویی با یک روزنامه سوئیسی از تاخیر در روند آماده سازی پروژه‌های جام جهانی به شدت انتقاد کرده است

سپ بلاتر، رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال از تاخیر در روند آماده‌سازی پروژه‌های عمرانی مرتبط با جام جهانی برزیل انتقاد کرد. آقای بلاتر گفته که تا به حال هیچ کدام از میزبانان جام جهانی، اینقدر از برنامه آماده‌سازی عقب نبوده‌اند.

در حال حاضر از ۱۲ ورزشگاه میزبان بازی‌های جام جهانی، عملیات ساخت شش ورزشگاه تا پایان مهلت پیش بینی شده که ۳۱ دسامبر ۲۰۱۳ بود، به پایان نرسیده است، این تاخیر تاثیر منفی بر روی روند آماده سازی در هتل‌ها، فرودگاه‌ها و جاده‌ها می‌گذارد.

رئیس فیفا در گفتگو با یک روزنامه سوئیسی گفته است:" برزیل تازه به این پی برده است که آماده سازی و برگزاری جام جهانی چه معنایی دارد و خیلی دیر کارهای مربوط به آن را آغازکرده است."

آقای بلاتر با انتقاد شدید از برزیل گفته است: "از زمانی که من کارم را در فیفا آغاز کردم تا به حال هیچ کشوری تا به این اندازه از برنامه آماده سازی عقب نبوده، مسئله دیگر این است که هیچ کشور میزبان جام جهانی هفت سال برای آماده‌سازی زمان نداشته است."

به گفته آقای بلاتر، حتی آفریقای جنوبی که ثروت کمتری نسبت به برزیل داشت و مجبور بود با عجله کارهای عمرانی مربوط به جام جهانی را سریع انجام دهد، برنامه ریزی بهتری نسبت به برزیل داشت.

با توجه شرایط فعلی به نظر می‌رسد عملیات عمرانی سه ورزشگاه جام جهانی برزیل، در نیمه آوریل به پایان برسد و این در حالی است که رقابت‌های جام جهانی تنها چند هفته بعد یعنی در ۱۲ ژوئن افتتاح می‌شود.

با وجود تاخیر در برنامه زمان بندی فیفا برای آماده سازی ورزشگاه‌های جام جهانی، سپ بلاتر در اوایل ماه دسامبر تاکید کرد که "برنامه جایگزینی" برای وضعیت پیش آمده ندارد.

ورزشگاه کورینتیانس در شهر سائوپائولو که میزبان بازی افتتاحیه بین برزیل و کرواسی و همچنین فینال جام جهانی است، پس از سقوط جرثقیل و مرگ دو نفر از کارگران با مشکلات فراوانی روبرو است.

سپ بلاتر همچنین در گفتگوی خود پیش بینی کرده که همانند تابستان امسال، اعتراض‌های مختلفی همزمان با جام جهانی انجام شود: "من در این مورد خوش بین هستم، در نتیجه نگران این مسئله نیستم. اما در هر حال ما می‌دانیم مثل اتفاق‌هایی که در جریان جام کنفدراسیون‌ها در برزیل پیش آمد، بار دیگر و همزمان با جام جهانی ناآرامی و اعتراض‌هایی برگزار خواهد شد."

او در ادامه گفته است: "این اعتراض‌ها در زمان جام جهانی بیش از هر زمان دیگر دغدغه ما خواهد بود، اما تصور من این است که فوتبال در امان خواهد بود، فکر نمی‌کنم برزیلی‌ها مستقیما به فوتبال حمله کنند چرا که فوتبال برای آنها مذهب است."

سفر مایکل اون مهاجم بریتانیایی به افغانستان

مایکل اوون“Michael Owen،ستاره شناخته شده فوتبال انگلستان که برای سال ها در تیم ملی این کشور بازی کرده، در جریان سفرش به ولایت هلمند گفت که به پیشرفت فوتبال افغانستان کمک می کند.

سفر مایکل اون به افغانستان

 وی در جریان سفرش به کشورمان اعلام کرد که به کمک سازمان فوتبال انگلستان، جوانان با استعداد افغانستان، برای تمرین و آموزش بهتر به این کشور دعوت خواهند شد.
این سازمان اخیراً بحیث مرکز ملی آموزش فوتبال در بریتانیا ایجاد شده است.
به گزارش رادیو آزادی، روزنامه بریتانیایی گاردین گزارش داد: مایکل اوون که برای دوازده ساعت در ولایت هلمند بود، یک مسابقه دوستانه نیرو های کشورش را در آنجا تماشا کرد و سپس افغانستان را ترک گفت.
اوون از چگونگی کمک به ورزشکاران افغانستان، جزئیاتی را بازگو نکرد اما گفته می شود که دعوت فوتبالیست های افغانستان به انگلستان و آموزش و تمرین آنها در این کشور، یک فرصت بزرگ خواهد بود.
صدراعظم بریتانیا که با مایکل اوون در یک طیاره به افغانستان سفر  کرده بود،گفت: خیلی برایش جالب بوده که این فوتبالیستکشورش، علاقه مند کمک به دیگران است و این اقدام به گفته ی وی مردم را با هم نزدیک می سازد.
مایکل اوون سی و چهار سال عمر دارد و در تیم ملی انگلستان برای ۱۰ سال یعنی از ۱۹۹۸ میلادی تا سال ۲۰۰۸ بازی کرده است.
وی همچنان عضویت باشگاه های لیورپول، رئال مادرید، نیوکسل یونایتد، منچستر یونایتد و استوک سیتی را داشته و از سال ۱۹۹۶ در این باشگاه ها، ۱۶۳ گول به ثمر رسانده است.
مایکل اوون، در تیم ملی انگلستان ۸۹ بازی بین المللی انجام داده و توانسته است در این بازی ها، چهل گل به ثمر برساند.

راهیابی تیم ملی کرکیت افغانستان به مسابقات ۲۰ اوره جام جهانی 2014

تیم ملی کرکت افغانستان در آخرین بازی مرحله گروهی روز گذشته کنیا را شکست داد و توانست به صورت مستقیم به جام جهانی بیست آوره راه یابد.

تیم ملی کرکت افغانستان توانست با پیروزی برابر کنیا به صورت مستقیم به جام جهانی بیست آوره راه یابد

در این دیدار ابتدا افغانستان بازی را شروع نمود و توانست در بیست آور یک صد چهل و هشت دوش کسب کرده یک صد و چهل و نه دوش را برای کنیا هدف تعیین کند.
کنیا با از دست دادن تمامی بازیکنان خود نتوانست هدف تعیین شده را تکمیل کند و تیم ملی افغانستان با اختلاف سی و چهار دوش کنیا را از پیشرو برداشت.
در پایان بازی های این گروه افغانستان با شش برد از هفت مسابقه در گروه خود اول شد و مستقیما به جام جهانی بیست آوره راه یافت.
کرکت بازان افغان تنها در بازی اول خود در این دوره از رقابت ها به تیم هالند باختند و در شش بازی بعدی مؤفق به کسب پیروزی شدند.
این دوره از مسابقات با اشتراک شانزده تیم در دو گروه از تاریخ پانزده نوامبر آغاز گردید و افغانستان در گروه بی این رقابت ها با تیم های هالند، نیپال، اسکاتلند، پاپواگینه نو، کنیا، برمودا و دنمارک هم گروه شده بود.
در گروه دیگر این بازی ها تیم ملی آیرلند حریف افغانستان در دیدار نهایی مسابقات انترکانتینتال، که به تاریخ دهم دسیمبر ماه آینده در امارات برگزار میگردد، با شش پیروزی در گروه خود اول شد و به همراه افغانستان به جام جهانی راه یافت.

مسابقات جام جهانی بیست آوره سال آینده به میزبانی بنگله دیش و با حضور برترین تیم های کرکت جهان برگزار خواهد شد. تیم ملی کرکت افغانستان قبلا نیز تجربه دو بار حضور در این بازی ها را دارد.

افغانستان با این پیروزی در بازی‌هایی ۵۰ آوره جهانی در رده دوازدهم و در بازی‌های بیست آوره جهانی در رده نهم قرار گرفت.

وزارت های معارف و اطلاعات فرهنگ با انتشار اعلامیه‌ هایی این پیروزی را تبریک گفته اند.

آنان اظهار امیداواری کرده اند که تیم ملی کرکت کشور در بازی های بیست آوره که سه ماه بعد در کشور بنگله‌دیش دایر میگردد، خوب بدرخشد.

شایان ذکر است که چندی قبل نیز قهرمانان ملی کرکت کشور به جام جهانی پنجاه آوره سال 2015 که ر کشور های انگلند و نیوزیلند برگزار میگردد، راه یافته بودند.

گارگاه آموزشی مربی‌گری فوتبال در جوزجان آغاز گردید

شهر شبرغان؛ مرکز ولایت جوزجان روز (یکشنبه) شاهد افتتاح کارگاه آموزشی مربی‌گری لایسنس D فدراسیون فوتبال افغانستان بود.

گارگاه آموزشی مربی‌گری فوتبال در جوزجان آغاز شد

این دوره آموزشی که با اشتراک ۲۶ مربی از ولایات جوزجان و سرپل آغاز شده بود، به مدت ۶ روز ادامه پیدا میکند.
مرتضی دانش؛ مسئول مطبوعاتی فدراسیون فوتبال افغانستان گفت که محمد یوسف کارگر و طاهر رؤوفی؛ مدرسین این دوره مربی‌گری هستند که به صورت تئوریک و عملی مربیان فوتبال ولایت جوزجان و سرپل را در مدت ۶ روز آموزش می دهند.
به گفته وی، در پایان این دوره آموزشی لایسنس D مربی‌گری فدراسیون فوتبال افغانستان به مربیان حاضر در این کارگاه اهدا خواهد شد.

هدف از راه اندازی این دوره های آموزشی، بالا بردن سطح علمی مربیان فوتبال در افغانستان می باشد. قبل براین نیز مربیان فوتبال ولایت بلخ نیز بعداز سپری نمودن یک دوره آموزشی لایسنس D مربی گری را اخذ نموده بودند.

قابل یاد آوری است که کارگاه آموزشی لایسنس D فدراسیون فوتبال افغانستان بعد از اتمام این دوره، برای مربیان فوتبال زون شمال شرق در شهر قندز نیز برگزار میگردد.

جام جهانی ۲۰۱۴ گرانترین مسابقات فوتبال تاریخ جهان

دربازی های جام جهانی فوتبال در برزیل، بازیکنان سی و دو تیم جهان که ارزش آنها بیش از شش میلیارد یورو است، روی زمین بازی حاضر خواهند شد.


جاتم جهانی ۲۰۱۴ گرانترین مسابقات فوتبال تاریخ جهان

به نقل از سایت شبکه خبر ایران، ارزش فعلی بازیکنان سی و دو تیم شرکت کننده در بازی های جام جهانی برزیل شش میلیارد و چهارصد میلیون یورو است و اسپانیا، برزیل و آرجانتاین گرانترین تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستند.
تیم اسپانیا با ستاره های گران قیمتی همچون کاسیاس ، ژاوی ،اینیستا، الونسو ارزشی معادل پانصد و سی و چهار میلیون یورو دارد.
درمقام دوم برزیل با ستاره هایی همچون نیمار پانصد و هشت میلیون یورو و بالاخره در تیم آرجانتاین هم هرچند تعیین قیمت برای ستاره هایی همچون لیونل مسی و گونزالو ایگواین دشوار است اما ارزش کل بازیکنان آرجانتاین نیز چهارصد و نود و هفت میلیون یورو تخمین زده می شود.
آلمان و بلژیک نیز در رده های چهارم و پنجمین قرار گرفته اند.
در بین کشورهای امریکای لاتین تیم های اروگوئه، کلمبیا و شیلی هم به ترتیب در رده های نهم، دهم و پانزدهم قرار گرفته اند.
رقم شش میلیارد و چهارصد میلیون دالر ارزش از سی و دو تیم شرکت کننده در جام جهانی برزیل بالاترین ارزش در طول تاریخ فوتبال است.
در بازی های 2010 افریقای جنوبی ارزش تیم ها پنج میلیارد و ششصد میلیون یورو براورد شده بود.
جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل روزچهارشنبه ۲۲ ماه جوزا سال ۱۳۹۳ آغاز میگردد.

صعود الجزایر و غنا به جام جهانی 2014 برزیل

تیم ملی فوتبال الجزایر با شکست یک بر صفر بورکینافاسو به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کرد.

الجزایر و غنا هم راهی برزیل شدند

 دو تیم ملی فوتبال الجزایر و بورکینافاسو شب گذشته در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ به مصاف یکدیگر رفتند که الجزایر با شکست یک بر صفر حریف خود جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ را به دست آورد.
بازی رفت دو تیم سه بر دو به سود بورکینافاسو به پایان رسیده بود و با توجه به نتیجه بازی برگشت (یک بر صفر) دو تیم سه بر سه مساوی شدند، اما الجزایر به دلیل امتیاز گل زده در خانه حریف مسافر برزیل شد.
در دیگر بازی دور سوم مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ برزیل در قاره آفریقا، دو تیم غنا و مصر در قاهره به مصاف یکدیگر رفتند که مصر دو بر یک به پیروزی رسید. 
اما با توجه به شکست ۶ بر یک مصر در بازی رفت، غنا موفق به کسب جواز حضور در جام جهانی برزیل شد.

پیش از این تیم های ملی فوتبال نیجریه، ساحل عاج و کامرون از قاره آفریقا در مرحله پلی آف با برتری مقابل حریفان خود در مجموع دیدار رفت و برگشت، به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود کرده بودند.

بسکتبال حرفه ای ان بی ای/ پیروزی قاطع کلیپرز

بسکتبال ان بی ای/ پیروزی میامی هیت

مسابقات بسکتبال حرفه ای امریکا «ان بی ای» صبحگاه  امروز چهارشنبه به وقت کابل با پنج دیدار پیگیری و در یکی از این بازی ها میامی هیت موفق به شکست آتلانتا هاوکز شد.

 میامی هیت که در سه دوره این رقابت ها عنوان قهرمانی را به دست آورده است، در این بازی ۱۰۴ بر ۸۸ آتلانتا هاوکز را شکست داد.
نتایج کامل دیدارهای امروز بسکتبال ان بی ای به قرار زیر است:
واشنگتن ویزاردز ۱۰۴- مینسوتا تیمبرولوز ۱۰۰
نیویورک نیکز ۸۶- دیترویت پیستونز ۹۲ 

میامی هیت ۱۰۴- آتلانتا هاوکز ۸۸

بوستون سلتیکز ۸۵ – هیوستون راکتز ۱۰۹

ساکرامنتو کینگز ۱۰۷- فینیکس سانز ۱۰۴

این رقابت ها امشب شب (چهارشنبه شب) با ۱۳بازی پیگیری خواهد شد.

صعود مقتدرانه پرتگال و فرانسه در مرحله حذفی راهیابی به جام جهانی 2014 برازیل

دور برگشت بازیهای پلی آف صعود به جام جهانی شب گذشته با پیروزی پرتگال، فرانسه، کرواسی و یونان به پایان رسید.

پرتگال در بازی شب گذشته سه بر صفر سویدن را شکست داد و با این پیروزی، صعود خود به جام جهانی را قطعی کرد

پرتگال در بازی شب گذشته سه بر صفر سویدن را شکست داد و با این پیروزی، صعود خود به جام جهانی را قطعی کرد

در مهمترین بازی این مرحله، پرتگای به میزبانی سویدن به مصاف این تیم رفت و فرانسه در زمین خود میزبان اوکراین بود.
در حساس‌ ترين مسابقه از دور برگشت پلي ‌آف جام جهاني فوتبال در قاره اروپا، سویدن در حالي از پرتگال پذيرایی می‌ کرد که در ديدار رفت پرتگال موفق شده بود با تک گل کريستيانو رونالدو با نتيجه يک بر صفر، سویدن را از پيش رو بردارد.
در بازی شب گذشته پرتگال و سویدن، این پرتگال بود که بازی بهتری به نمایش گذاشت و توانست با هتریک کريستيانو رونالدو از سد حریف خود(سویدن) بگذرد و صعود خود را به جام جهانی قطعی کند.
اين ديدار جذاب همان طور که پيش‌ بيني مي ‌شد دوئل زلاتان ايبراهيموويچ و کريستيانو رونالدو بود که رونالدو در این بازی با به ثمر رساندن سه گل، هتريک کرد و زلاتان نيز 2 گل تيمش را به ثمر رساند.
در دیگر بازی مهم شب گذشته این مسابقات دو تیم فرانسه و اوکراین در ورزشگاه استاد دو فرنس پاريس،  به مصاف هم رفتند و در نهایت میزبان (فرانسه) موفق به شکست سه بر صفر اوکراین شد.
ديدار رفت دو تيم در اوکراين با نتيجه عجيب 2 بر صفر به سود اوکراين به پايان رسيده بود و فرانسه (خروس ها) در خانه کار مشکلي برای جبران اين نتيجه داشتند.
در دیگر بازی های شب گذشته کرواسی مقابل آیسلند صف آرایی کرد و یونان به مصاف رومانی رفت.
 در این بازی ها کرواسی توانست دو بر صفر آیسلند را شکست دهد و یونان و رومانی به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند.

بازی های دوستانه
شب گذشته در نقاط مختلف جهان چندین دیدار دوستانه نیز برگزار شد که در حساس ترین بازی ها، آلمان یک بر صفر انگلیس را از پیشرو برداشت و بازی دو تیم برازیل و شیلی دو بر یک به نفع برازیل به پایان رسید.

بهره برداری یک سالون ورزشی در ولایت بامیان

مقام ها در وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور می گویند که یک سالون ورزشی به مساحت دو جریب زمین، از بودجه این وزارت، روز گذشته در بامیان به بهره برداری سپرده شد.

مقام ها در وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور می گویند که یک سالون ورزشی به مساحت دو جریب زمین، از بودجه این وزارت، روز گذشته در بامیان به بهره برداری سپرده شد.

انجنیر ذبیح الله، سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر به رسانه ها گفته که هزینه ساخت این سالون ورزشی ششصد و سی هزار دالر بوده و کار ساخت آن توسط یک شرکت داخلی در ظرف یک سال تکمیل شده است.
به گفته او، ولایت بامیان از سال 1387 به این سو عاری از کوکنار شده و این وزارت به همین منظور، سالانه یک میلیون دالر برای پروژه های انکشافی در این ولایت کمک می کند که ساخت این سالون ورزشی یکی از این پروژه ها است.
ورزشکاران ولایت بامیان از ساخت این سالون ورزشی ابراز خرسندی کرده و می گویند که این سالون، اولین مکان معیاری است که برای ورزشکاران این ولایت ساخته شده است.
علی، یکی از ورزشکاران ولایت بامیان می گوید که ورزشکاران این ولایت به رشته والیبال و بسکتبال علاقه زیادی دارند و این سالون، مکان خوبی برای بازی در فصل های زمستان و تابستان است.
از سویی هم برخی از مسوولان در ولایت بامیان از کمبود امکانات ورزشی در این ولایت شکایت دارند و از مسوولین کمیته ملی المپیک می خواهند تا توجه بیشتری به این ولایت داشته باشند.
این مسوولان می گویند که در این ولایت دوازده هزار و هفتصد و چهل ورزشکار ثبت آمریت ورزش بامیان هستند که در رشته های مختلف مانند، والیبال، بسکتبال، فوتبال، کانگفو، تکواندو، سنوکر، کاراته، بزکشی، کشتی، شطرنج، اسکی و کوهنوردی فعالیت دارند.

باشگاه های هند به دنبال فوتبالیستان افغانستان


حشمت الله بارکزی و آرش هاتفی دو بازیکن ملی پوش افغانستان به تیم باشگاهی مومبای اف سی پیوستند. قبل بر این، اسلام امیری و سنجر احمدی نیز به این تیم پیوسته بودند. با داشتن چهار بازیکن ملی پوش افغانستان، مومبای اف سی تحت تسلط تفکر فوتبال افغانستانی قرار گرفته است. 

به نوشته فیسبوک آرش هاتفی، وی یک قرارداد یک ساله با این باشگاه امضاء کرده است. آرش هاتفی در زمان حضور در دانشگاه کالیفرنیا-دیویس، در تیم فوتبال این دانشگاه بازی می کرد. اما بعد از آن در هیچ باشگاهی عضویت نداشت و تنها در تورنمنتی که بین تیم های افغان آمریکا هر سال یک مرتبه صورت می گرفت  اشتراک می کرد. شامل نبودن در یک تیم حرفوی و انجام ندادن تمرینات لازم، حضور آرش هاتفی در تیم ملی فوتبال افغانستان را نیز زیر سوال قرار داده بود. با پیوستن به مومبای  اف سی، هاتفی قدم بزرگی برای تداوم حضور در ترکیب تیم ملی برداشته است. 

حشمت الله بارکزی که اخیراً در فصل دوم مسابقات برتر افغانستان به طور مشترک با حمید الله کریمی آقای گل مسابقات شد، در تیم فروزی و شاهین آسمایی بازی می نمود. بارکزی چندین سال پیش در ترکیب تیم ملی قرار داشت اما عملکرد ضعیف باعث شد تا وی از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شود. با این حال، وی از سال گذشته نمایش قابل قبولی در تیم فروزی داشت و با اینکه هنوز از نگاه وزن به مرحله ایدآل رسیده است، اما وی سرعت قبلی خود را بازیافته است و به همین خاطر در ترکیب تیم ملی فوتبال کشور نیز قرار گرفته است. 

حضور چهار ملی پوش افغانستان در تیم مومبای اف سی نشان می دهد که این تیم به ارزش بازیکنان افغانستان پی برده است و با توجه به اینکه قرارداد با بازیکنان افغانستان به نسبت قرارداد با بازیکنان آفریقایی به مراتب ارزانتر تمام می شود، این تیم با سرمایه گذاری کمتر، ترکیب قوی آماده ساخته است. 

اسلام امیری سومین فصل حضور خود در مومبای اف سی را تجربه می کند و اکنون بازوبند کاپیتانی را نیز در شانه دارد. سنجر احمدی نیز از شروع فصل به مومبای اف سی پیوسته و تا اینجای کار دو گل نیز به ثمر رسانده است.

با این حال، نکته قابل ابهام این است که مومبای اف سی تحت چه شرایطی توانسته است چهار بازیکن خارجی را از افغانستان به خدمت بگیرد. نظر به قوانین لیگ هند، هر باشگاه تنها می تواند چهار بازیکن خارجی استخدام کند که حداقل یکی باید از کشورهای آسیایی باشد. مومبای اف سی یک بازیکن از غنا، یک بازیکن از نیجریه و دو بازیکن از افغانستان را در اختیار داشت. باید منتظر بود و دید که موقف رسمی مومبای اف سی در مورد به استخدام گرفتن دو بازیکن خارجی دیگر چیست. به احتمال زیاد، مقررات طوری تفسیر شده است که هر باشگاه می تواند بازیکنان خارجی بیشتر از چهار داشته باشد، اما در داخل زمین هیچ گاه بیش از چهار بازیکن خارجی در ترکیب تیم قرار نداشته باشند.

نوجوانان افغانستان برای فتح جام سوبراتو کاپ راهی هند شدند!

تیم 18 نفره فوتبال نونهالان افغانستان جهت اشتراک در پنجاه و چهارمین دوره رقابتهای فوتبال سوبراتو کاپ راهی هند شدند.

نوجوانان افغانستان برای فتح جام سوبراتو کاپ راهی هند شدند!

پنجاه و چهارمین دور رقابتهای جام سوبراتو کاپ یا جام معارف با حضور 32 تیم از سوم اکتبر میلادی 2013 در شهر دهلی پایتخت هند آغاز خواهد شد. این رقابتها که به مناسبت سالروز درگذشت یکی از عسکران نمونه هند هر ساله در دهلی پایتخت هند برگزار می شود 54 دور خود را در یازدهم میزان (3 اکتبر) آغاز خواهد کرد. در این دور از رقابتها 32 تیم از تیم های داخلی هند و کشورهای جنوب آسیا در قالب تیم های معارف برگزار می شود که در این دوره از رقابتها از تیم 14 سال پسران و 16 سال دختران افغانستان دعوت به عمل آمده است. کاروان 18 نفره تیم چهارده سال پسران افغانستان صبح روز یکشنبه (7 میزان) کابل را به مقصد دهلی ترک کردند.  در این سفر 16 بازیکن با مربیگری آقای مارکوس ترویا و عیسی زاهد به عنوان کمک مربی در این مسابقات حضور خواهند یافت.

قرار است اوایل هفته آینده تیم زیر 16 سال دختران افغانستان برای اشتراک در مسابقات فوتبال دختران جام سوبراتو کاپ راهی هند شوند. لازم به ذکر است این مسابقات به صورت حذفی در بخش پران و دختران برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال نوجوانان افغانستان اردن را شکست داد

تیم ملی فوتبال نوجوانان افغانستان با یک پیروزی و دو شکست در رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا در گروه خود سوم شد و از صعود به دور نهایی این رقابت ها باز ماند.

افغانستان که در مسابقه اول 2-0 از عربستان و در مسابقه دوم با نتیجه 3-0 از سوریه شکست خورده بود در مسابقه امروز هیچ امیدی به صعود نداشت و صرفاً برای کسب افتخار و آبرو پای به میدان گذاشت. 

در دقیقه 7 مسابقه این تیم میزبان یعنی اردن بود که به گل رسید. همین نتیجه در نیمه اول باقی ماند. در نیمه دوم و در دقایق 50 و 69 افغانستان گلزنی کرد و در نهایت این مسابقه را با نتیجه 2-1 به نفع خود پایان داد. 

با این پیروزی، افغانستان بعد از عربستان و سوریه سوم شد و اردن میزبان نیز تنها با یک امتیاز چهارم شد.رقابت های فوتبال نوجوانان قهرمانی آسیا هر دو سال یک بار برگزار می شود که در دور گذشته این مسابقات، تیم ملی نوجوانان افغانستان نیز جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کرده بود که به داشتن بازیکن بالای سن از این مسابقات حذف شد.

در این دوره از رقابت ها چهل و دو تیم در ده گروه با هم به رقابت می پردازند که در پایان پانزده تیم برتر این مسابقات به مرحله نهایی این رقابت ها که قرار است سال آینده در تایلند برگزار شود راه خواهند یافت.

ناگفته نباید گذاشت که تیم ملی فوتبال جوانان افغانستان قرار است به زودی برای اشتراک در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا به اردن سفر کند.

مسابقات فوتبال میان دانشکده ‌های پوهنتون کابل با پیروزی کمپیوتر ساینس پایان یافت

مسابقات فوتبال بین دانشکده های دانشگاه کابل با پیروزی تیم فوتبال کمپیوتر ساینس پایان یافت.

مسابقات فوتبال میان دانشکده ‌های دانشگاه کابل با پیروزی کمپیوتر ساینس پایان یافت

به گزارش خبرگزاری آوا، این مسابقات که سه هفته پیش در کابل برگزار شده بود، تیم دانشکده کمپیوتر ساینس اول، اقتصاد دوم و زراعت سوم شد.
این رقابت‌ها با انتخاب ۲۲ بازیکن برتر به تیم منتخب دانشگاه کابل خاتمه یافت.
همایون عزیزی، آمر ورزشی دانشگاه کابل به این خبرگزاری، گفت: این مسابقات همه ساله با اشتراک ۱۹ دانشکده و ۱۰۰ ورزشکار در دانشگاه کابل برگزار می شود.
آقای عزیزی افزود: خوشبختانه ما توانستیم که از بین این‌ها ۲۲ ورزشکار برتر را به تیم منتخب دانشگاه کابل جذب کنیم.
به گفته وی این مسابقات برای تقویت فرهنگ ورزش در میان دانشجویان راه‌اندازی شده است.
در مسابقات سال گذشته تیم فوتبال دانشکده هنرهای زیبا، اول، ادبیات دوم و اقتصاد سوم شده بود.

منبع: خبرگزاری آوا

روسیه، قهرمان جام جهانی فوتبال ساحلی شد

تیم ملی روسیه با شکست اسپانیا در فینال جام جهانی فوتبال ساحلی به دومین قهرمانی پیاپی خود در این رقابت‌ها دست یافت.

روسیه، مدافع عنوان قهرمانی در دیدار فینال که در تاهیتی برگزار می‌شد، موفق شد اسپانیا را با نتیجه ۵ بر یک شکست دهد.

در دیدار رده‌بندی هم برزیل، پر افتخارترین تیم این جام جهانی فوتبال ساحلی، تاهیتی، میزبان این دوره را در ضربات پنالتی شکست داد.

روسیه در یک چهارم نهایی حریف تیم ملی ایران بود که در دیداری نزدیک موفق شد با نتیجه ۶ بر ۵ به پیروزی برسد.

ایران از گروه سه این مسابقات همراه با برزیل برای نخستین بار به مرحله بعدی صعود کرده بود.

جام جهانی ۲۰۱۳ تاهیتی پنجمین و موفق ترین حضور تیم ایران در این رقابت‌ها بود. پیش از این ایران در هر چهار دوره در مرحله گروهی حذف شده بود.

ایران یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیاست و در حال حاضر عنوان قهرمانی این قاره را در اختیار دارد.

این هفتمین دوره جام جهانی فوتبال ساحلی بود که زیر نظر فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برگزار می‌شد.

دوره بعدی این مسابقات سال ۲۰۱۵ در پرتغال برگزار می‌شود.

تیم نوجوانان شهرداری چغچران فاتح رقابت های فوتبال ولایت غور شد

در فرجام این رقابت ها نوجوانان شهرداری چغچران یک بر صفر مکتب سلطان علاءالدین غوری را شکست داد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

نثار احمد واحدی از تیم سلطان علاءالدین غوری با زدن ۷ گل لقب آقای گل را به دست آورد.
این رقابت ها با حضور ۸ تیم برای گرامی داشت از قهرمانی تیم ملی فوتبال کشور در رقابت های جنوب آسیا در ولایت غور برگزار شده بودند.

از سوی دیگر تیم نونهالان میوند ۲ بر صفر نونهالان استقلال را شکست داد و قهرمان رقابت های فوتبال در رده سنی نونهالان در ولایت غور شد.

ghor

ghor1

آغاز رقابت های گزینشی تیم ملی فوتسال در کابل

نخستین دور رقابت های گزینشی تیم ملی فوتسال زیر ۱۶ سال تحت عنوان " جام صلح و دوستی" با حضور ۴۰ تیم و ۳۰۰ ورزشکار از سوی کمیته فوتسال از دیروز در کابل آغاز شد.
دین محمد صافی؛ مسئول کمیته فوتسال به خبرگزاری آوا، گفت: در این مسابقات تیم ها در ۸ گروه ۵ تیمی به مدت ۲۲ روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی افزود:این مسابقات به منظور انتخاب ۲۲ ورزشکار برتر زیر ۱۶ سال کشور و راه یابی ۸ تیم برتر به نخستین لیگ برتر فوتسال و تشکیل گروه الف، ب، ج، برگزار شده است.
صافی بر این عقیده است که جوانان ما باید به سوی صلح، محبت، هم باوری و دوستی پیش روند تا از جنگ و مواد مخدر نجات یابند.
در نخستین بازی، روز گذشته دو تیم "متحد چهاردهی" و "جوانان چهاردهی" به میدان رفتند، در این بازی تیم متحد چهاردهی ۲ بر ۱ حریف خود را شکست داد.
در دیگر دیدار، تیم آرمان نبوت با نتیجه ۳ بر ۲ برابر طاها به پیروزی رسید.

قرار است، بعد از پایان این رقابت ها، مسابقات انتخابی تیم ملی زیر ۱۴ سال در کابل برگزار شود.

fs-fb

fots--fb

fs--fob

رقابت های گزینشی تیم منتخب والیبال دانشگاه کابل آغاز شد

دهمین دور مسابقات انتخابی تیم منتخب والیبال پسران دانشگاه کابل با حضور ۱۲ دانشکده برگزار شد.

رقابت های گزینشی تیم منتخب والیبال دانشگاه کابل آغاز شد

همایون عزیزی آمر ورزشی دانشگاه کابل به خبرگزاری آوا، گفت: در این رقابت ها ۱۲۰ ورزشکار برای پوشیدن پیراهن تیم منتخب این دانشگاه به مدت یک هفته به رقابت می پردازند.
وی هدف از راه اندازی این رقابت ها را، گزینش ۱۲ چهره برتر به تیم منتخب دانشگاه کابل عنوان کرد.
به گفته‌ی عزیزی، چهره های برتری که در این مسابقات انتخاب می شوند، برای رقابت ها بین کمیته ملی المپیک آماده می گردد.
گفتنی است، در روزشنبه (۶میزان)، دو تیم حقوق و محیط زیست در مقابل هم میدان رفتند .تیم حقوق با نتیجه ۲ بر ۱ حریف خود را شکست داد.
در دیگر مسابقه تیم های ادبیات و هنرها با یکدیگر به رقابت پرداختند. ین بازی با نتیجه ۲ بر۰ با برتری تیم ادبیات به پایان رسید.
در ادامه این رقابت ها امروز (۷ میزان) با یکدیگر بازی می کنند.
تیم ژورنالیزم – تیم زمین شناسی
تیم اقتصاد – تیم شرعیات 

دانشگاه کابل با داشتن ۸۰۰ وزشکار پسر و ۱۲۰ ورزشکار دختر در رشته های فوتبال، فوتسال، کرکت، والیبال، مشت زنی، جودو، ووشو، کورش، تکما، زیبایی اندام، کونگفو، پینگپانگ، شطرنج فعالیت دارد.

پایان رقابت های کاراته انتخابی تیم ملی

رقابت های انتخابی تیم ملی کیوکوشن کای کاراته سبک ماتسویی با گزینش ۳۹ ورزشکار برتر به پایان یافت.

این رقابت ها با اشتراک ۱۰۰ ورزشکار از ۳ ولایت در مکان ورزشی ریاست کمیته ملی المپیک برگزار شده بود که در پایان این رقابت ها ۹ ورزشکار در بخش کاتا و ۳۹ ورزشکار دیگر به تیم ملی کاراته کیوکوشن کای سبک ماتسویی برگزیده شدند.

این رقابت ها در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شده بود.

karate

kra

نتایج رقابت های مویی تای در کابل

نصیر احمد هزاره از باشگاه رهبر شهید، دین محمد محمدی از آکادمی مویی تای کاران عقاب عنوان قهرمانی رقابت های حمایت از حقوق ورزشکاران تیم ملی را به دست آوردند.
این رقابت ها با اشتراک ۱۸ ورزشکار در ۲ وزن در کابل برگزار شده بود.
در این رقابت ها ۱۰ باشگاه برای ۱۰ روز در تالار ورزشی غرب کابل به رقابت پرداختند.

هدف از این رقابت ها رشد ورزش مویی تای و همچنین حمایت از ورزشکاران ملی پوش کشور دانسته شده است.

moy

m3